Lediga jobb Poolia Sverige AB i Söderköping

Se alla lediga jobb från Poolia Sverige AB i Söderköping. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Söderköping som finns inom det yrket.

Servicesamordnare / Verkstadsplanerare till PlatinumCars

Motiveras du av att ge service i världsklass och av att nå resultat tillsammans med ditt team? Ser du dig själv som en professionell person med god förståelse för hur man skapar en riktigt bra kundupplevelse? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi en servicesamordnare / verkstadsplanerare till PlatinumCars i Norrköping. I denna roll är du en viktig länk mellan verkstad och kund och mellan verkstad och försäljning. Välkommen med din ansökan ... Visa mer
Motiveras du av att ge service i världsklass och av att nå resultat tillsammans med ditt team? Ser du dig själv som en professionell person med god förståelse för hur man skapar en riktigt bra kundupplevelse? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi en servicesamordnare / verkstadsplanerare till PlatinumCars i Norrköping. I denna roll är du en viktig länk mellan verkstad och kund och mellan verkstad och försäljning.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som servicesamordnare ansvarar du för att kommunicera med verkstadschef och externa kunder samt även vara spindel i nätet mellan verkstad och försäljning / bilhallen. Du förser kunder och verkstad med relevant information. Dessutom kommer du tillsammans med ditt team att ta emot och leverera hög service till kunder. Här kommer ditt driv och din förmåga att ta egna initiativ komma väl till pass.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Planera dagens arbete
• Komplettera/tidsätta arbetsorder
• Kontakta kund vid tillkommande arbete
• Kontrollera och kvalitetssäkra åtgärder
• Följa upp och planera teknisk kompetens hos tekniker
• Rapportera färdig bil till kund
• Kundkontakt vid inlämning, under arbetets utförande samt vid utlämning av fordon till kunden
• Daglig kontakt med bilförsäljningen
• Planera jobb på sålda bilar samt förse säljarna med relevant information om bilen

Befogenheter:

• Beordra främmande arbete
• Utföra inköp av förbrukningsverktyg och material
• Lämna offert på aktuella uppdrag
• Beordra igångsättning av åtgärd
• Beslut om främmande arbeten
• Ge offert vid tillkommande arbeten

Vem är du?
PlatinumCars söker dig som har:

- Genomgått minst gymnasieutbildning, gärna med fordonsteknisk inriktning.
- Du har goda kunskaper i svenska samt engelska i tal och skrift
- God datorvana
- B-körkort
- Goda fordonskunskaper

För att lyckas i rollen är det viktigt att du sätter kundens bästa i första hand, och att du har en professionell framtoning. Det är också viktigt att du utför ditt arbete med stor noggrannhet och att du tar ansvar för att jobbet utförs på bästa sätt. Du ska kunna vara tillgänglig för alla våra kunder och du trivs i rollen där kunden kommer först.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som servicesamordnare, verkstadsplanerare eller liknande roll sedan tidigare. Det är också meriterande om du har kunskaper i andra språk.

Vi är ett företag som aktivt främjar mångfald och inkludering, och vi välkomnar särskilt kvinnliga kandidater till denna position. Vi är stolta över att representera flera nationaliteter inom vårt team på alla tre orter, vilket speglar vår globala förståelse och förankring. Att kvinnor utgör hälften av vår säljkår på samtliga anläggningar är ett bevis på vårt åtagande att skapa en jämställd och inspirerande arbetsplats.

Om verksamheten
PlatinumCars är en av Sveriges största och ledande leverantörer av exklusiva bilar. 20 år sedan starten med tillväxt, och en god prognos för 2024. Vår huvudanläggning ligger i Norrköping direkt längs med E4:an, Norrköpings norra infart. Vi har ett av Sveriges största Sportbilscenter i Norrköping med 11000m2 utställning och plats för 250 bilar under tak. Vi finns idag på 3 orter i Sverige, Helsingborg, Stockholm och Norrköping. Vi har även komplett verkstad, glas samt rekond och Folierings avdelning. Vi är en godkänd bilverkstad samt auktoriserade för Dodge, RAM, Corvette, Cadillac och Chevrolet. Visa mindre

Underhållstekniker till Colmec i Norrköping

Ansök    Maj 22    Poolia Sverige AB    Underhållsmekaniker
Gillar du att underhålla och serva maskiner för en hög teknisk tillgänglighet? Vill du jobba i en produktion där det finns stor variation på maskiner och ett varierat arbetsområde? Då har vi chansen för dig! Om du är en person som kännetecknas av stort ansvarstagande kan detta vara rätt roll för dig där du har en viktig del i förebyggande underhåll och förbättring av säkerhet i maskiner för produktionen. Om tjänsten Som underhållstekniker kommer du ha ett... Visa mer
Gillar du att underhålla och serva maskiner för en hög teknisk tillgänglighet? Vill du jobba i en produktion där det finns stor variation på maskiner och ett varierat arbetsområde? Då har vi chansen för dig! Om du är en person som kännetecknas av stort ansvarstagande kan detta vara rätt roll för dig där du har en viktig del i förebyggande underhåll och förbättring av säkerhet i maskiner för produktionen.

Om tjänsten
Som underhållstekniker kommer du ha ett varierat arbetsområde som inkluderar säkerhet, underhåll, förbättringar och drift. Du kommer att arbeta med att serva, felsöka, montera och reparera industrimaskiner. I din roll tar du ansvar för förebyggande underhåll och bidrar till viss del av utvecklingen i det operatörsdrivna underhållet.

Arbetstiderna är vardagar 07:00-16:00. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Poolia och att du anställs direkt hos Colmec. Den här rekryteringen hanteras av Poolia och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten hanteras av ansvarig rekryteringskonsult.

Vem är du?
Vi ser att du som söker har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som Underhållstekniker inom maskinunderhåll. För att lyckas i rollen är det en fördel om du har erfarenhet av mekanik, el, hydraulik och styrda maskiner. Du har erfarenhet av tillverkningsindustrin och har jobbat i underhållssystem. Vi ser att du har kunskap inom svets och heta arbeten. Du innehar B-körkort, truck- och liftkort. Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift behövs.

Som person är du strukturerad och har en förmåga att planera och organisera arbetet. Du är ödmjuk, lösningsorienterad, noggrann och har ett högt kvalitetsfokus. Du har en förmåga att arbeta både självständigt och i team med andra. Du upprätthåller en god servicenivå och är prestigelös.

Om verksamheten
Colmec AB är marknadsledande i Sverige vad avser regummering av Lastvagnsdäck och Bussdäck. Vårt varumärke BOSS har den största volymen av samtliga Lastvagnsdäck och Bussdäck på den svenska marknaden. Colmec bedriver verksamhet i Sverige och Polen, med egna produktionsanläggningar i båda länderna. Vi är dessutom verksamma i Norge, Danmark och Finland. Colmec har total 380 anställda i koncernen och omsätter ca 1,2 miljarder SEK.

Colmec skall vara den mest attraktiva och naturliga partnern för distribution av Lastvagnsdäck och Bussdäck, genom effektiva distributionskanaler, högt tekniskt kunnande, avancerad egen LV-regummering och ekonomiskt fördelaktiga alternativ. Visa mindre

Sommarjobba som slussvärd!

Ansök    Dec 15    Poolia Sverige AB    Slussvakt
Om tjänsten Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll. Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som st... Visa mer
Om tjänsten
Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll.

Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som stöd i din vardag. Du kommer att få den utbildning som krävs för att utföra ditt arbete under säsongen.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som slussvärd har du ett ansvarsfullt jobb där du säkerställer en hög säkerhet, service och att gästerna får en härlig upplevelse på kanalen. Du kommer att vara stationerad vid ett antal olika slussar eller broar där du ansvarar för manövrering. Du har en kontinuerlig dialog med kollegor för säkerställa att båttrafiken fungerar optimalt och att kanalen har rätt vattennivå. Du har en kontinuerlig dialog med kollegor för att båttrafiken ska fungera optimalt och att kanalen har rätt vattennivå. Du agerar ambassadör för Göta kanal, får axla ett stort ansvar och vi hoppas att du kommer att känna den stolthet och glädje som tidigare slussvärdar har upplevt.

Säsongsanställning under perioden 13 juni – 15 augusti 2024. Anställningstiden varierar från 6 veckor till 9 veckor och det krävs att du är tillgänglig hela perioden du erbjuds och sedan tackar ja till. Det kommer även att finnas möjlighet till att arbeta under Göta kanals eftersäsong från den 16 augusti till den 28 september.

Vem är du?
Vi ser att du talar obehindrat svenska och engelska. Har du även kunskaper i tyska är det meriterande. Det är ett krav för tjänsten att du är simkunnig och det är en fördel om du har kunskap om båtar och båtliv. Du får gärna ha jobbat i en serviceinriktad roll tidigare och B-körkort + tillgång till egen bil är meriterande.

För att trivas i rollen som slussvärd tycker du att det är roligt att hjälpa människor och gläds med andra. Din inställning och attityd är viktig och vi ser att du har ett personligt engagemang för helhetsupplevelsen vid kanalen och även har en förmåga att ta kommando i de situationer som uppstår kring en slussning. Du är en lagspelare som gillar att samverka med andra människor och kollegor men har även ett ordningssinne, är lyhörd och kan strukturera ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas, därför välkomnar vi alla sökande och eftersträvar mångfald.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag!

Följande steg ingår i rekryteringsprocessen:
Steg 1 – Servicetest
Om du tagit dig till första steget i rekryteringsprocessen skickar vi dig ett digitalt servicetest.

Steg 2 – Telefonintervju

Steg 3 – Digital Intervju
Intervjuer hålls under februari/mars 2024.

Steg 4 – Anställningserbjudande
Under februari/mars erbjuds anställning för säsongen 2024

Steg 5 – Utbildning
Obligatorisk utbildningsdag 2 juni preliminärt i Motala. Där får du även möjlighet att träffa dina kollegor som du ska arbeta med i sommar.

Om verksamheten
Göta kanal är ett av Sveriges populäraste turistmål. Göta kanal är 190 km lång och sträcker sig mellan Mem vid Östersjön och Sjötorp vid Vänern. AB Göta kanalbolag ägs av staten och vårt huvuduppdrag är att bevara och utveckla Göta kanal samt att skapa förutsättningar för turism. Våra ledord är stolthet, kvalitet och kanalglädje. Visa mindre

Orderadministratör på deltid till företag i Söderköping!

Ansök    Jan 19    Poolia Sverige AB    Orderadministratör
Har du tidigare erfarenhet av administration och är intresserad av jobba 50%? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Vi söker nu en orderadministratör för ett uppdrag hos vår kund i Söderköping. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 50% med start omgående och 6 månader framåt. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som orderadministratör kommer du att spela en central roll i hanteringen av kundernas beställningar och sä... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet av administration och är intresserad av jobba 50%? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Vi söker nu en orderadministratör för ett uppdrag hos vår kund i Söderköping.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 50% med start omgående och 6 månader framåt.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som orderadministratör kommer du att spela en central roll i hanteringen av kundernas beställningar och säkerställa smidiga leveranser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara administration kring orderläggning baserat på kundens e-postmeddelanden med nya beställningar, samt uppdatering av leveransplaner. Du kommer också att vara ansvarig för att hålla systemet Monitor uppdaterat och korrekt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Lägga in och behandla nya beställningar från kunder i enlighet med företagets riktlinjer och krav.
- Säkerställa att leveransplanerna är aktuella och följer företagets logistikprocesser.
- Ansvara för att hålla systemet Monitor uppdaterat och korrekt med den senaste orderinformationen.
- Interagera med säljavdelningen och produktionsteamet för att koordinera och informera om orderstatus och eventuella förändringar.
- Vid behov kommunicera med kunder för att klargöra orderdetaljer och säkerställa kundens förväntningar.

Vem är du?
Vi ser gärna att du har erfarenhet med dig från liknande administrativa arbetsuppgifter, samt att du har en god systemvana. Om du har erfarenhet av Monitor G5 är det ett extra plus, men inget krav. Eftersom merparten av beställningarna från kund är på engelska så behöver du vara trygg i engelska samt svenska i såväl tal som skrift. Du är en organiserad och kommunikativ person med en passion för ordning och reda, och trivs i en dynamisk arbetsmiljö.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Logistikutvecklare och Produktionsplanerare till Norrköping

Ansök    Okt 25    Poolia Sverige AB    Logistiker
Nu finns möjlighet att arbeta i en kombinerad roll som logistikutvecklare och produktionsplanerare på en stor lager- och logistikverksamhet i Norrköping. Här kommer du få vara delaktig i olika projekt för att utveckla logistikflödet och även vara med i det operativa arbetet i planeringsgruppen med daglig personalplanering och räkna på kapacitetsbehov för lagerproduktion. Om tjänsten Du blir en del av ett dynamiskt team med bred kompetens där du får möjlig... Visa mer
Nu finns möjlighet att arbeta i en kombinerad roll som logistikutvecklare och produktionsplanerare på en stor lager- och logistikverksamhet i Norrköping. Här kommer du få vara delaktig i olika projekt för att utveckla logistikflödet och även vara med i det operativa arbetet i planeringsgruppen med daglig personalplanering och räkna på kapacitetsbehov för lagerproduktion.

Om tjänsten
Du blir en del av ett dynamiskt team med bred kompetens där du får möjlighet att utvecklas både inom operativ planering och utvecklingsarbete/projekt i verksamheten. Som logistikutvecklare kommer du vara delaktig i att analysera och effektivisera processer i logistikflödet. Du kommer även som produktionsplanerare att operativt hantera daglig personalplanering och räkna på kapacitetsbehov för lagerproduktion.

Uppdraget sträcker sig fram t.o.m Dec 2024 och ambitionen är att vikariatet övergår till en fast anställning under perioden eller efter slutdatum förutsatt att båda parter är nöjda med samarbetet.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Primära arbetsuppgifter Utveckling:

- Processutveckling
- Analyser kopplat till logistikflödet
- Kapacitets- och konsekvensanalyser
- Investering i produktionsutrustning
- Driva projekt rörande framtagning av dashboards till produktionen

Primära arbetsuppgifter planeringsgruppen:

- Operativa uppgifter kopplat till daglig personalplanering
- Räkna kapacitetsbehov för lagerproduktion


Vem är du?
Vi söker en erfaren, analytisk och kreativ person som snabbt kan sätta sig in i projekt och i det operativa arbetet på planeringsavdelningen. För att lyckas med detta ser vi att följande krävs:

• Akademisk utbildning inom logistik och/eller produktionsstyrning eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper i Excel
• God förståelse hur en modern lagerverksamhet fungerar
• Självgående och prestigelös

Vidare ser vi följande som meriterande:

• Erfarenhet från personalplanering
• Erfarenhet av arbete som logistikutvecklare och/eller produktionsplanerare i en logistikmiljö med höga volymer och stor andel plock.
• Erfarenhet av
• Erfarenhet av Power BI
• Erfarenhet av mjukvara för digitala tavlor för t.ex Daglig styrning eller Visuell Planering
• Goda kunskaper i Astro WMS eller annat WMS system


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Arbetsledare till Merx i Söderköping

Är du en trygg person som har erfarenhet av arbetsledande befattning och en bakgrund som CNC-operatör? Vill du jobba i en verksamhetsnära roll med ledningsansvar och säkerställa kvalitet, säkerhet och produktivitetsförbättringar? Då kan du vara den vi söker till Merx i Söderköping! Om tjänsten Till Merx nybyggda, toppmoderna produktion i Söderköping söker vi nu en arbetsledare. Arbetstiderna är 14.00-24.00 måndag till torsdag och ledigt fredag. Utöver arb... Visa mer
Är du en trygg person som har erfarenhet av arbetsledande befattning och en bakgrund som CNC-operatör? Vill du jobba i en verksamhetsnära roll med ledningsansvar och säkerställa kvalitet, säkerhet och produktivitetsförbättringar? Då kan du vara den vi söker till Merx i Söderköping!

Om tjänsten
Till Merx nybyggda, toppmoderna produktion i Söderköping söker vi nu en arbetsledare. Arbetstiderna är 14.00-24.00 måndag till torsdag och ledigt fredag. Utöver arbetslaget kommer du få arbeta väldigt nära andra nyckelfunktioner i verksamheten. Du får jobba i en fantastisk atmosfär och har härliga kollegor med blandad erfarenhet.

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Poolia och du anställs direkt hos Merx Svenska AB. Företaget tillämpar sex månaders provanställning där ambitionen är en fast anställning om båda parter är nöjda med varandra.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ledningsansvar för produktionspersonal och arbetslag
• Säkerställa att säkerhetsstandarder och föreskrifter följs
• Utveckla och implementera produktions- och arbetsmetoder som minskar slöseri och ökar produktiviteten
• Samarbete med andra avdelningar, såsom marknad, inköp och kvalitetskontroll, för att uppnå övergripande produktionsmål
• Rekommendera förbättringar av produktionsprocessen för att förbättra kvalitet, effektivitet och kostnadseffektivitet
• Genomföra utbildningar för personal om säkerhet, kvalitet och produktivitetsförbättringar
• Upprätthålla produktionsplaner och scheman
• Övervaka produktionsprocessen och se till att den är effektiv och produktiv
• Registrera tillverknings order och kör-planera resurser
• Följa upp och rapportera produktionsresultat och effektivitet
• Ansvara för att produktionsutrustning och maskiner är i gott skick och underhålls regelbundet

Vem är du?
Du som söker har erfarenhet av en arbetsledande befattning. Vi ser att du som söker kommer från tillverkande industri och har en förståelse för arbetet i produktion med hela flöden. Det är en fördel om du har en bakgrund som CNC-operatör och har kunskap om produktionsutrustning och maskiner. Flytande svenska i såväl tal som skrift är ett krav för tjänsten såväl som grundläggande kunskaper i engelska.

Som person är du en trygg ledare som gillar att arbeta verksamhetsnära. Du har en stor lyhördhet gentemot dina kollegor samtidigt som du har en förmåga att leda hela gruppen mot uppsatta mål. För att passa in i Merx:s fantastiska team trivs du med varierande arbetsuppgifter som rollen kräver och ett högt arbetstempo. Du är inte rädd för snabba vändningar och ser möjligheter till förbättringar och är lösningsorienterad som person. Du har en utpräglad god kommunikationsförmåga och anpassar ditt ledarskap som arbetsledare efter individ och situation.

Om verksamheten
Merx Svenska AB är en legotillverkare som utför avancerad CNC produktion av högsta kvalitet. Vi är en ledande aktör inom skärande bearbetning och våra kunder finns över hela världen.

Engagemanget hos oss är högt och vi satsar löpande på utbildning av vår personal i den senaste tekniken och de mest effektiva arbetssätten. Vi befinner oss just nu mitt i ett förbättringsprojekt tillsammans med Produktionslyftet, där syftet är att få full kontroll över alla processer och kunna digitalisera dessa. Projektet ger oss bra stöd i förändringsarbetet och i vår strävan att uppnå våra målsättningar där vi självklart ständigt jobbar mot 100% kvalitet och leveransprecision.

Vi är idag ett företag med en växande omsättning och en stabil vinstmarginal. Vi har under vintern flyttat vår verksamhet till en nybyggd fabrik vid norra infarten till Söderköping och den ger oss en toppmodern arbetsmiljö och där vi har möjlighet att skapa nya strukturer och rutiner. Visa mindre

Sommarjobba som slussvärd!

Om tjänsten Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll. Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som st... Visa mer
Om tjänsten
Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll.

Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som stöd i din vardag. Du kommer att få den utbildning som krävs för att utföra ditt arbete under säsongen.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som slussvärd har du ett ansvarsfullt jobb och där du säkerställer en hög säkerhet, service och att gästerna får en härlig upplevelse på kanalen. Du kommer att vara stationerad vid ett antal olika slussar eller broar där du ansvarar för manövrering. Du har en kontinuerlig dialog med kollegor för att båttrafiken ska fungera optimalt och att kanalen har rätt vattennivå. Du agerar ambassadör för Göta kanal, får axla ett stort ansvar och vi hoppas att du kommer att känna den stolthet och glädje som tidigare slussvärdar har upplevt.

Säsongsanställning under perioden 17 juni – 16 augusti 2023. Anställningstiden varierar från 6 veckor till 9 veckor och det krävs att du är tillgänglig hela perioden du erbjuds och sedan tackar ja till. Det kommer även att finnas möjlighet till att arbeta under Göta kanals eftersäsong från den 17 augusti till den 30 september.

Vem är du?
Vi ser att du talar obehindrat svenska och engelska. Har du även kunskaper i tyska är det meriterande. Det är ett krav för tjänsten att du är simkunnig och det är en fördel om du har kunskap om båtar och båtliv. Du får gärna ha jobbat i en serviceinriktad roll tidigare och B-körkort + tillgång till egen bil är meriterande.

För att trivas i rollen som slussvärd tycker du att det är roligt att hjälpa människor och gläds med andra. Din inställning och attityd är viktig och vi ser att du har ett personligt engagemang för helhetsupplevelsen vid kanalen och även har en förmåga att ta kommando i de situationer som uppstår kring en slussning. Du är en lagspelare som gillar att samverka med andra människor och kollegor men har även ett ordningssinne, är lyhörd och kan strukturera ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas, därför välkomnar vi alla sökande och eftersträvar mångfald.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag!

Följande steg ingår i rekryteringsprocessen:
Steg 1 – Servicetest
Om du tagit dig till första steget i rekryteringsprocessen skickar vi dig ett digitalt servicetest.

Steg 2 – TelefonIntervju

Steg 3 – Digital Intervju
Intervjuer hålls under februari/mars 2023.

Steg 4 – Anställningserbjudande
Under februari/mars erbjuds anställning för säsongen 2023

Steg 5 – Utbildning
Obligatorisk utbildningsdag 4 juni preliminärt i Motala. Där får du även möjlighet att träffa dina kollegor som du ska arbeta med i sommar.

Om verksamheten
Göta kanal är ett av Sveriges populäraste turistmål. Göta kanal är 190 km lång och sträcker sig mellan Mem vid Östersjön och Sjötorp vid Vänern. AB Göta kanalbolag ägs av staten och vårt huvuduppdrag är att bevara och utveckla Göta kanal samt att skapa förutsättningar för turism. Våra ledord är stolthet, kvalitet och kanalglädje. Visa mindre

Innesäljare till Mårdskog & Lindkvist i Norrköping

Ansök    Aug 16    Poolia Sverige AB    Innesäljare
Vill du bli en del av ett engagerat team som värdesätter samarbete? Är du en person som drivs av att ge god service och ser lösningar som ger kunden ett större värde? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Till Mårdskog & Lindkvist i Norrköping söker vi nu en ambitiös Innesäljare till deras försäljningsteam. Tjänsten är ett vikariat med önskad start så snart som möjligt och fram till augusti 2024. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan ... Visa mer
Vill du bli en del av ett engagerat team som värdesätter samarbete? Är du en person som drivs av att ge god service och ser lösningar som ger kunden ett större värde? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!

Till Mårdskog & Lindkvist i Norrköping söker vi nu en ambitiös Innesäljare till deras försäljningsteam. Tjänsten är ett vikariat med önskad start så snart som möjligt och fram till augusti 2024.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Innesäljare väntar en händelserik och rolig arbetsvardag. Tillsammans med ett erfaret försäljningsteam arbetar ni för att ge kunderna bästa möjliga service och vägledning i ett brett sortiment. Din arbetsroll som innesäljare innefattar ansvar för dina egna kunder, både större och mindre, samt inom olika områden och distrikt. Du kommer att ha en tät dialog med både innesäljare i närmsta teamet men också tillsammans med utesäljarna. Ditt främsta fokus är att ta emot ordrar både via telefon och webb.

Andra exempel på arbetsuppgifter är:
- Hantering av leveranser och reklamationer
- Aktivt arbeta med merförsäljning
- Ordermottagning
- Närvara vid leverantörsbesök
- Administration och dokumentation för att upprätthålla kundkorten

Förlagd arbetstid är 08.00-16.30 mån-ons, 08.00-17.00 tors. och 08.00-16.00 fre.
Beredskap kan komma att bli aktuellt för tjänsten, sker vanligtvis under 4-5 veckor utspritt på 1 år.

Hos Mårdskog & Lindkvist erbjuds du ett givande och utmanade arbete med ett engagerat och härligt team som värdesätter en stark gemenskap och ett gott samarbete.

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom ett serviceyrke, med fördel inom försäljning, kundsupport eller restaurang. Då Mårdskog & Lindkvist är en matgrossist ser vi gärna att du har ett intresse för mat och dryck och är hungrig på att sätta dig in i sortimentet. Likväl är det meriterande om du tidigare har arbetat i affärssystemet Jeeves, men inget krav. Därtill kräver tjänsten att du har flytande kunskaper i svenska både i tal och skrift.

För att passa för rollen som innesäljare hos Mårdskog & Lindkvist är du en person som drivs av att alltid ge bästa möjliga service till både kunder och kollegor internt. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo, har lätt för att ta till dig ny information samt trivs med att ha daglig kontakt med kunder. Vidare är du självgående och flexibel i ditt arbetssätt där du med enkelhet hanterar oväntade situationer med att se lösningar. Vi ser även att du är en lagspelare som värdesätter samarbete, för det gör vi!

Om verksamheten
Mårdskog & Lindkvist är en ledande regional fullsortimentsgrossist och helhetsleverantör till den kommersiella Foodservicemarknaden i Småland, Blekinge, Halland, Västergötland, Östergötland, Sörmland och delar av Mälardalen. Våra anläggningar är placerade i Jönköping, Norrköping och Kalmar med huvudkontor i Jönköping.
För mer information se www.mardskog.se Visa mindre

Fastighetsskötare med intresse för fastighetsdrift/teknik

Vill du ha ett varierat och inspirerande arbete i ett kommunalt fastighetsbolag som växer, utvecklar och förvaltar bostäder samt lokaler för människor i livets alla skeden? Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som fastighetsskötare verkar du i en varierad och föränderlig vardag som kräver att du är mångsidig, strukturerad, självständig och utåtriktad. Du får arbeta i en liten, effektiv organisation där du ansvarar för fastigheter med främst bostäder och... Visa mer
Vill du ha ett varierat och inspirerande arbete i ett kommunalt fastighetsbolag som växer, utvecklar och förvaltar bostäder samt lokaler för människor i livets alla skeden? Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som fastighetsskötare verkar du i en varierad och föränderlig vardag som kräver att du är mångsidig, strukturerad, självständig och utåtriktad. Du får arbeta i en liten, effektiv organisation där du ansvarar för fastigheter med främst bostäder och en mindre del lokaler.

Gruppen du kommer att tillhöra består idag av fyra fastighetsskötare, två målare och en snickare. Vi arbetar på ett kontor som präglas av en stark sammanhållning, positiv stämning, hög servicenivå och ett öppet arbetsklimat, vilket gör att stor vikt läggs på dina personliga egenskaper.

Som fastighetsskötare hos Ramunderstaden hanterar du ingen yttre skötsel så som gräs och snö och heller ingen lokalvård.

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Poolia Östergötland och du anställs direkt hos Ramunderstaden.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Hantera felanmälningar (utföra, följa upp, beställa) Vilja och ambition att ligga steget före kunden och minska antalet felanmälningar
• Beställning av varor, service av externa partners enligt ramavtal
• Reparationer ex vitvaror, lås, blandare och wc
• Grundläggande kännedom inom el, vvs och ventilation
• Regelbunden tillsyn på fastigheterna
• Ronderingar och SBA (systematiskt brandskyddsarbete)
• Uppföljning av skötselavtal (lokalvård samt yttre skötsel och snö)
• Koordinera förvaltningsentreprenörer
• Energiavläsningar inkl uppföljning och inrapportering och framtagning av statistik
• Kontakt och information till hyresgäster, entreprenörer och myndigheter.
• Lägenhetsbesiktningar vid behov


Vem är du?
Vi söker dig som har önskvärda kvalifikationer:

• Har dokumenterad erfarenhet från fastighetsbranschen med liknande arbetsuppgifter
• Har reparations och monteringsvana
• Har teknisk kunskap för bedömning av åtgärder inom fastighetsdrift
• Har god vana att hantera Microsoft Office och andra fastighetsrelaterade IT-system. Vi använder Vitec.
• Har B-körkort
• Hanterar svenska i tal och skrift

För att lyckas i rollen ser vi att:

• Du kan arbeta både självständigt och i grupp
• Du är samarbets- och serviceinriktad och förstår vikten av god kommunikation med din omgivning
• Du är strukturerad, ordningsam, lojal och har en ansvarskänsla samt stöder företagets värderingar
• Du har ett stort driv och att du trivs när arbetet är tempofyllt
• Du har ett stort engagemang i din yrkesroll
• Du är serviceinriktad, förtroendeingivande och trygg i din roll
• Du är en händig person med stor social kompetens
• Du har ett trevligt bemötande (du kommer att arbeta i en miljö där du befinner dig i våra hyresgästers hem)
• Du är kreativ som person med stort lösningsfokus
• Du har ett genuint intresse för ditt yrke och värderar lojalitet och ärlighet
• Du trivs i en arbetsmiljö som erbjuder omväxling och där du behöver vara flexibel då ingen dag är den andra lik


Om verksamheten
Ramunderstaden AB är ett helägt kommunalt fastighetsbolag i Söderköping. Vi förvaltar, bygger och utvecklar framtidens bostäder och vill medverka till att Söderköping blir en ännu mer attraktiv ort att leva, bo och arbeta i. Ramunderstaden äger 937 lägenheter, har 15 medarbetare och omsatte 89 miljoner kronor 2021. Visa mindre

Ekonomimedarbetare till PlatinumCars i Norrköping!

Ansök    Apr 5    Poolia Sverige AB    Ekonomiassistent
Har du erfarenhet av löpande bokföring, fakturering, in- och utbetalningar och kan vara behjälplig vid månadsbokslut? Då kan du vara PlatinumCars nya ekonomimedarbetare! Om tjänsten Du välkomnas in i ett högpresterande bolag med stora ambitioner och höga mål. Du kommer ingå i ett mindre team på ekonomiavdelningen i Norrköping. Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Poolia och du anställs direkt hos Pl... Visa mer
Har du erfarenhet av löpande bokföring, fakturering, in- och utbetalningar och kan vara behjälplig vid månadsbokslut? Då kan du vara PlatinumCars nya ekonomimedarbetare!

Om tjänsten
Du välkomnas in i ett högpresterande bolag med stora ambitioner och höga mål. Du kommer ingå i ett mindre team på ekonomiavdelningen i Norrköping.

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Poolia och du anställs direkt hos PlatinumCars.

Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer hålls löpande!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Kund och leverantörskontra
- Löpande bokföring
- Fakturahantering
- Månadsbokslut
- Avstämningar

Vem är du?
Vi söker sig som har några års erfarenhet av ekonomiarbete. Har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi ser vi det som positivt men erfarenhet väger upp brist på formell utbildning.

Vi ser med fördel att du har erfarenhet av löpande bokföring, fakturering och har varit behjälplig vid månadsbokslut tidigare. Goda kunskaper i Excel är väldigt viktigt för tjänsten. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav och har du kunskaper i tyska är det meriterande.

För att trivas i rollen är du positiv, engagerad, noggrann och prestigelös. Du är social, självgående och räds inte att ta egna initiativ och arbeta brett på avdelningen. Vi ser att du är en serviceinriktad person då du som ekonomimedarbetare har daglig kontakt med såväl kollegor som kunder. Du har lätt för att sätta dig in i nya situationer och har god samarbetsförmåga.
Företaget har korta deadlines och arbetar i ett högt tempo, något som du behöver vara bekväm med från början.



Om verksamheten
PlatinumCars är en av Sveriges största och ledande leverantörer av exklusiva bilar. Bolaget är 18 år, har haft en mycket god tillväxt sedan start och har en god prognos även för 2022. Vi ligger i Norrköping direkt längs med E4:an i Norrköpings norra infart. Vi har ett av Sveriges största Sportbilscenter med 11000m2 utställning och plats för 250 bilar under tak. Även komplett verkstad, glas samt rekond och Folierings avdelning.

PlatinumCars fortsätter att expandera och har öppnat en 22 meter högt och spektakulärt Sportbilscenter vid norra infarten till Helsingborg. Det är en exklusiv bilhall i tre plan med exponeringsyta för 100-tal bilar, verkstad, lokaler för rekonditionering, foliering och tvätt samt kontor och mötesytor med hotellkänsla, totalt 7 400 kvadratmeter. Ett 20-tal nya medarbetare är anställda i Helsingborg.

Övrig information
Omfattning: Heltid.
Plats: På plats i PlatinumCars anläggning i Norrköping
Lön: Fast enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Start: Snarast enligt ök.

Viktigt att känna till: Vi tillämpar en personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) på slutkandidater. I samband med anställningserbjudande kommer vi göra en bakgrundskontroll på dig som kandidat. Visa mindre

Ordermottagare till Colmec i Norrköping!

Ansök    Feb 23    Poolia Sverige AB    Ordermottagare
Är du en ansvarstagande och tillmötesgående person? Har du erfarenhet av ordermottagning, service eller liknande och vill utvecklas i ett marknadsledande däckföretag? Då har du nu chansen bli en del av Colmec i en spännande och varierande roll som ordermottagare. Tjänsten är på heltid och placerad hos Colmec i Norrköping. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Om... Visa mer
Är du en ansvarstagande och tillmötesgående person? Har du erfarenhet av ordermottagning, service eller liknande och vill utvecklas i ett marknadsledande däckföretag? Då har du nu chansen bli en del av Colmec i en spännande och varierande roll som ordermottagare.

Tjänsten är på heltid och placerad hos Colmec i Norrköping. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som ordermottagare erbjuds du en omväxlande och varierande vardag. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att ta emot, bekräfta och registrera ordrar från Colmecs kunder samtidigt som du upprätthåller en god relation och ger bästa möjliga service. Du kommer att ha tät kontakt med säljare, kunder och flera andra personer både internt och externt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen är bred och varierande, men dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

• Att ha nära dialog med säljarna, kunder och produktion
• Ge kundtjänst via telefon och mail
• Ta emot tillverknings order och lägga beställningar
• Fraktbokning och förtullning

Vem är du?
Vi söker dig som vill ta stort eget ansvar samtidigt som du får chansen att utvecklas personligt och tillsammans med orderavdelningen. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av liknande roll, alternativt bakgrund från roller där du har många bollar i luften. Du tycker om samt har en god förmåga att koordinera många parallella arbetsuppgifter och har ett stort tålamod. Du gillar en kundnära roll, är tillmötesgående och har lätt att bygga relationer med andra.

Erfarenhet av arbete med fraktbokning och förtullning är meriterande. God dator- och systemvana är ett krav och meriterande om du dessutom har jobbat i Jeeves, Officepaketet samt Excel. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i urvalsprocessen. Vi söker dig som är engagerad, noggrann och initiativrik. Vidare trivs du med att arbeta i en roll med många kontakter där du får stort ansvar och kontroll över flödet.

Om verksamheten
Colmec AB är marknadsledande i Sverige vad avser regummering av Lastvagnsdäck och Bussdäck. Vårt varumärke BOSS har den största volymen av samtliga Lastvagnsdäck och Bussdäck på den svenska marknaden. Colmec bedriver verksamhet i Sverige och Polen, med egna produktionsanläggningar i båda länderna. Vi är dessutom verksamma i Norge, Danmark och Finland. Colmec har total 380 anställda i koncernen och omsatte 2018 940 miljoner SEK, före koncernelimineringar.

Colmec skall vara den mest attraktiva och naturliga partnern för distribution av Lastvagnsdäck och Bussdäck, genom effektiva distributionskanaler, högt tekniskt kunnande, avancerad egen LV-regummering och ekonomiskt fördelaktiga alternativ Visa mindre

Sommarjobba som slussvärd!

Om tjänsten Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll. Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som st... Visa mer
Om tjänsten
Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll.

Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som stöd i din vardag. Du kommer att få den utbildning som krävs för att utföra ditt arbete under säsongen.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som slussvärd har du ett ansvarsfullt jobb och där du säkerställer en hög säkerhet, service och att gästerna får en härlig upplevelse på kanalen. Du kommer att vara stationerad vid ett antal olika slussar eller broar där du ansvarar för manövrering. Du har en kontinuerlig dialog med kollegor för att båttrafiken ska fungera optimalt och att kanalen har rätt vattennivå. Du agerar ambassadör för Göta kanal, får axla ett stort ansvar och vi hoppas att du kommer att känna den stolthet och glädje som tidigare slussvärdar har upplevt.

Säsongsanställning under perioden 14 juni – 15 augusti 2023. Anställningstiden varierar från 6 veckor till 9 veckor och det krävs att du är tillgänglig hela perioden du erbjuds och sedan tackar ja till. Det kommer även att finnas möjlighet till att arbeta under Göta kanals eftersäsong från den 16 augusti till den 30 september.

Vem är du?
Vi ser att du talar obehindrat svenska och engelska. Har du även kunskaper i tyska är det meriterande. Det är ett krav för tjänsten att du är simkunnig och det är en fördel om du har kunskap om båtar och båtliv. Du får gärna ha jobbat i en serviceinriktad roll tidigare och B-körkort + tillgång till egen bil är meriterande.

För att trivas i rollen som slussvärd tycker du att det är roligt att hjälpa människor och gläds med andra. Din inställning och attityd är viktig och vi ser att du har ett personligt engagemang för helhetsupplevelsen vid kanalen och även har en förmåga att ta kommando i de situationer som uppstår kring en slussning. Du är en lagspelare som gillar att samverka med andra människor och kollegor men har även ett ordningssinne, är lyhörd och kan strukturera ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas, därför välkomnar vi alla sökande och eftersträvar mångfald.

Sista dag att ansöka är 2023-01-30, men urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag!

Följande steg ingår i rekryteringsprocessen:
Steg 1 – Servicetest
Om du tagit dig till första steget i rekryteringsprocessen skickar vi dig ett digitalt servicetest.

Steg 2 – TelefonIntervju

Steg 3 – Digital Intervju
Intervjuer hålls under februari/mars 2023.

Steg 4 – Anställningserbjudande
Under februari/mars erbjuds anställning för säsongen 2023

Steg 5 – Utbildning
Obligatorisk utbildningsdag 4 juni preliminärt i Motala. Där får du även möjlighet att träffa dina kollegor som du ska arbeta med i sommar.

Om verksamheten
Göta kanal är ett av Sveriges populäraste turistmål. Göta kanal är 190 km lång och sträcker sig mellan Mem vid Östersjön och Sjötorp vid Vänern. AB Göta kanalbolag ägs av staten och vårt huvuduppdrag är att bevara och utveckla Göta kanal samt att skapa förutsättningar för turism. Våra ledord är stolthet, kvalitet och kanalglädje. Visa mindre

Sommarjobba som slussvärd!

Om tjänsten Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll. Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som st... Visa mer
Om tjänsten
Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll.

Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som stöd i din vardag. Du kommer att få den utbildning som krävs för att utföra ditt arbete under säsongen.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som slussvärd har du ett ansvarsfullt jobb och där du säkerställer en hög säkerhet, service och att gästerna får en härlig upplevelse på kanalen. Du kommer att vara stationerad vid ett antal olika slussar eller broar där du ansvarar för manövrering. Du har en kontinuerlig dialog med kollegor för att båttrafiken ska fungera optimalt och att kanalen har rätt vattennivå. Du agerar ambassadör för Göta kanal, får axla ett stort ansvar och vi hoppas att du kommer att känna den stolthet och glädje som tidigare slussvärdar har upplevt.

Säsongsanställning under perioden 17 juni – 16 augusti 2023. Anställningstiden varierar från 6 veckor till 9 veckor och det krävs att du är tillgänglig hela perioden du erbjuds och sedan tackar ja till. Det kommer även att finnas möjlighet till att arbeta under Göta kanals eftersäsong från den 17 augusti till den 30 september.

Vem är du?
Vi ser att du talar obehindrat svenska och engelska. Har du även kunskaper i tyska är det meriterande. Det är ett krav för tjänsten att du är simkunnig och det är en fördel om du har kunskap om båtar och båtliv. Du får gärna ha jobbat i en serviceinriktad roll tidigare och B-körkort + tillgång till egen bil är meriterande.

För att trivas i rollen som slussvärd tycker du att det är roligt att hjälpa människor och gläds med andra. Din inställning och attityd är viktig och vi ser att du har ett personligt engagemang för helhetsupplevelsen vid kanalen och även har en förmåga att ta kommando i de situationer som uppstår kring en slussning. Du är en lagspelare som gillar att samverka med andra människor och kollegor men har även ett ordningssinne, är lyhörd och kan strukturera ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas, därför välkomnar vi alla sökande och eftersträvar mångfald.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag!

Följande steg ingår i rekryteringsprocessen:
Steg 1 – Servicetest
Om du tagit dig till första steget i rekryteringsprocessen skickar vi dig ett digitalt servicetest.

Steg 2 – TelefonIntervju

Steg 3 – Digital Intervju
Intervjuer hålls under februari/mars 2023.

Steg 4 – Anställningserbjudande
Under februari/mars erbjuds anställning för säsongen 2023

Steg 5 – Utbildning
Obligatorisk utbildningsdag 4 juni preliminärt i Motala. Där får du även möjlighet att träffa dina kollegor som du ska arbeta med i sommar.

Om verksamheten
Göta kanal är ett av Sveriges populäraste turistmål. Göta kanal är 190 km lång och sträcker sig mellan Mem vid Östersjön och Sjötorp vid Vänern. AB Göta kanalbolag ägs av staten och vårt huvuduppdrag är att bevara och utveckla Göta kanal samt att skapa förutsättningar för turism. Våra ledord är stolthet, kvalitet och kanalglädje. Visa mindre

Sommarjobba som slussvärd!

Om tjänsten Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll. Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som st... Visa mer
Om tjänsten
Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll.

Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som stöd i din vardag. Du kommer att få den utbildning som krävs för att utföra ditt arbete under säsongen.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som slussvärd har du ett ansvarsfullt jobb och där du säkerställer en hög säkerhet, service och att gästerna får en härlig upplevelse på kanalen. Du kommer att vara stationerad vid ett antal olika slussar eller broar där du ansvarar för manövrering. Du har en kontinuerlig dialog med kollegor för att båttrafiken ska fungera optimalt och att kanalen har rätt vattennivå. Du agerar ambassadör för Göta kanal, får axla ett stort ansvar och vi hoppas att du kommer att känna den stolthet och glädje som tidigare slussvärdar har upplevt.

Säsongsanställning under perioden 14 juni – 15 augusti 2023. Anställningstiden varierar från 6 veckor till 9 veckor och det krävs att du är tillgänglig hela perioden du erbjuds och sedan tackar ja till. Det kommer även att finnas möjlighet till att arbeta under Göta kanals eftersäsong från den 16 augusti till den 30 september.

Vem är du?
Vi söker dig som fyllt 18 år i juni 2023 och talar obehindrat svenska och engelska. Har du även kunskaper i tyska är det meriterande. Det är ett krav för tjänsten att du är simkunnig och det är en fördel om du har kunskap om båtar och båtliv. Du får gärna ha jobbat i en serviceinriktad roll tidigare och B-körkort + tillgång till egen bil är meriterande.

För att trivas i rollen som slussvärd tycker du att det är roligt att hjälpa människor och gläds med andra. Din inställning och attityd är viktig och vi ser att du har ett personligt engagemang för helhetsupplevelsen vid kanalen och även har en förmåga att ta kommando i de situationer som uppstår kring en slussning. Du är en lagspelare som gillar att samverka med andra människor och kollegor men har även ett ordningssinne, är lyhörd och kan strukturera ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas, därför välkomnar vi alla sökande och eftersträvar mångfald.

Sista dag att ansöka är 2023-01-30, men urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag!

Följande steg ingår i rekryteringsprocessen:
Steg 1 – Servicetest
Om du tagit dig till första steget i rekryteringsprocessen skickar vi dig ett digitalt servicetest.

Steg 2 – TelefonIntervju

Steg 3 – Digital Intervju
Intervjuer hålls under februari/mars 2023.

Steg 4 – Anställningserbjudande
Under februari/mars erbjuds anställning för säsongen 2023

Steg 5 – Utbildning
Obligatorisk utbildningsdag 4 juni preliminärt i Motala. Där får du även möjlighet att träffa dina kollegor som du ska arbeta med i sommar.

Om verksamheten
Göta kanal är ett av Sveriges populäraste turistmål. Göta kanal är 190 km lång och sträcker sig mellan Mem vid Östersjön och Sjötorp vid Vänern. AB Göta kanalbolag ägs av staten och vårt huvuduppdrag är att bevara och utveckla Göta kanal samt att skapa förutsättningar för turism. Våra ledord är stolthet, kvalitet och kanalglädje. Visa mindre

Kemiingenjör i samordnande roll till Swed handling AB

Ansök    Mar 9    Poolia Sverige AB    Kemiingenjör
Om tjänsten Nu är vi på jakt efter en ingenjör med examen inom kemi/ kemiteknik eller motsvarande att axla rollen som samordnare hos Swed handling Chemicals i Norrköping. Här har du chansen att ta ett helhetsgrepp om det så viktiga arbetet att organisera och koordinera företagets kemikaliehantering. Vill du dessutom arbeta i ett företag som expanderar kraftigt och ligger i framkant när det gäller utveckling kan vi ha jobbet för dig! Som kemikaliesamordnar... Visa mer
Om tjänsten
Nu är vi på jakt efter en ingenjör med examen inom kemi/ kemiteknik eller motsvarande att axla rollen som samordnare hos Swed handling Chemicals i Norrköping. Här har du chansen att ta ett helhetsgrepp om det så viktiga arbetet att organisera och koordinera företagets kemikaliehantering. Vill du dessutom arbeta i ett företag som expanderar kraftigt och ligger i framkant när det gäller utveckling kan vi ha jobbet för dig!

Som kemikaliesamordnare inom Swed Handling är du vår sakkunnige inom kemikalieområdet och jobbar tillsammans med kollegor inom avdelning kvalitet & Miljö. Tjänsten har en administrativ tyngdpunkt och din huvudsakliga uppgift är att säkerställa att produkter uppfyller gällande lagstiftning och regelverk.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Du ansvarar för företagets tillstånd inom kemikalier och är kontaktperson mot aktuell myndighet
• Du ansvarar för att samordna rutiner och instruktioner inom kemikaliefrågor samt bevaka relevant lagstiftning gällande kemikalier
• Du gör bedömning och tar beslut om åtgärd för farligt avfall och spärrat gods
• Du jobbar med REACH, nationella samt lokala riktlinjer och lagar
• Du upprättar och underhåller säkerhetsdatablad, produktspecifikationer och etiketter för våra produkter
• Du är företagets kontaktperson för tekniska frågor kopplade till kemikalier och dess användning


Vem är du?
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen inom kemi, kemiteknik eller motsvarande. Du har tidigare erfarenhet av och är väl insatt i regelverket kring EU:s kemikalielagstiftning, CLP och REACH, och myndighetskontakter. Meriterande om du även har tidigare erfarenhet från tillverkning/beredning inom området.

Jobbet innebär varierande sysslor och kräver förmåga att kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt. I rollen hanterar du flera kontaktytor både internt och externt med så väl myndigheter som kunder och leverantörer. Som person är du lösningsorienterad och försöker alltid ha en positiv inställning. Du är noggrann, organiserad och analytisk i ditt arbete. God datorvana och goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är viktigt i rollen. Tjänsten är en heltidstjänst och utgår från vårt kontor i Norrköping.

Vi arbetar med löpande rekrytering och välkomnar din ansökan redan idag!

Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta personalchef Anita Hedling på 0729- 811798 eller MA & Inköpschef Magnus Swartz tel. 011-24 84 82 så hjälper de dig.

Om verksamheten
Swed Handling AB är en kemikaliedistributör med huvudkontor och lager i Norrköping, kontor och lager i Gävle, Björketorp samt försäljningskontor Lund. Swed Handling har cirka 75 anställda. I företaget finns även dotterbolaget Kemiverken AB i Skänninge. Verksamheten utgörs av försäljning av flytande och fasta kemikalier till industri, kommun/landsting, färggross etc. Företagspolicyn är att leverera rätt produkter, i rätt tid med hög servicegrad och hög flexibilitet. Swed Handling är ett företag som riktar sig främst mot industrin och B2B-kunder. Allkemi är vårt varumärke som säljs ute i detaljhandeln och riktar sig mot konsumenter. Visa mindre

Excelfantast med analyskunskaper och servicekänsla!

Ansök    Feb 17    Poolia Sverige AB    Logistiker
Till vårt lilla och kompetenta team söker vi dig som är en mästare på att optimera våra storkunders avtal genom dina skickliga analyser av mängddata. Med hjälp av datan ger du våra kunder Sveriges bästa service och hjälper våra dem att spara pengar samtidigt som du gör en insats för vår miljö. Är du dessutom en ödmjuk teamspelare som vill göra skillnad kan det vara dig vi letat efter. Låter det intressant? Läs vidare och sök redan idag, dina kollegor vänta... Visa mer
Till vårt lilla och kompetenta team söker vi dig som är en mästare på att optimera våra storkunders avtal genom dina skickliga analyser av mängddata. Med hjälp av datan ger du våra kunder Sveriges bästa service och hjälper våra dem att spara pengar samtidigt som du gör en insats för vår miljö. Är du dessutom en ödmjuk teamspelare som vill göra skillnad kan det vara dig vi letat efter.
Låter det intressant? Läs vidare och sök redan idag, dina kollegor väntar på dig!

Om tjänsten
Colmec skall vara den mest attraktiva och naturliga partnern för distribution av Lastvagnsdäck och Bussdäck, genom effektiva distributionskanaler, högt tekniskt kunnande, avancerad egen LV-regummering och ekonomiskt fördelaktiga alternativ.

Du kommer att ingå i en grupp om tre personer som arbetar nära varandra. Gruppen ansvarar för företagets storkundsavtal. Mätpunkterna du tar fram med dina kollegor sammanställs i ett mjukvarubaserat system och data hämtas därefter ut i excelark, som sedan ska struktureras, sammanställas och analyseras. Underlaget resulterar därefter i beslut gällande vilka typer av däck och vilket antal som ska skickas till kund.

Du arbetar således med Excel Microsoft 365, där exempelvis pivottabeller och formelsammanställningar är vanligt förekommande uppgifter. Nedan kan du se vad vi önskar att du hjälper oss med:

• Kundkontakt/support per telefon och mail
• Ordermottagning-delning av hjul i affärssystem Jeeves
• Sammanställa och fakturera kunder enligt avtal
• Planering av hjulskiften
• Hantering/analys/optimering av insamlad mängddata
• In-ut leveranser av hjul
• Prognos utleverans av hjul
• Estimering av hjulbehov
• Mönsterdjup och däcktryck
• Hjulstatuskontrollistor
• Hjulskifteslistor
• Slitagevariabler
• Skadestatistik
• Förtida avmontage av hjul
• Presentera försäljningsstatistik
• Registrera fordon och avtalstariffer
• KPI av kundavtal
• Delta i kundunika utbildningar
• Skapa Formulär Microsoft 365


Vem är du?
För att lyckas i jobbet tror vi att du har en bakgrund inom logistik, statistik, produktionsplanering eller liknande samt en för uppgiften adekvat utbildning. Du får positiva pulspåslag av att jobba i excel och skapar med lätthet formulär och pivottabeller. Du har mångårig erfarenhet av analys av mängddata och konvertera den till nytta för dina kunder. Du är nyfiken och vågar fråga när du inte förstår och drar dig inte för att prioritera om när det behövs.

Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta [email protected].
Själva ansökan vill vi dock att du skickar in via länken.

Rekryteringen sker löpande och kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag, ser fram emot att höra av dig!

Om verksamheten
Colmec AB är en marknadsledande helhetsleverantör av däck och däcktjänster som erbjuder kunden olika typer av funktionslösningar. Koncernen där Colmec AB ingår bedriver verksamheter i Sverige, Polen, Finland och Norge med produktionsanläggningar för regummering av däck i Sverige och i Polen. Totalt är det 370 anställda i koncernen som omsatte 830 mkr 2020. Colmec AB har sitt huvudkontor i Norrköping och är ett dotterbolag till Colmec Holding AB. Läs gärna mer på deras hemsida www.colmec.se Visa mindre

Business Controller till myndighet i Norrköping!

Ansök    Apr 1    Poolia Sverige AB    Business controller
Vill du arbeta affärsstödjande mot verksamhet med fokus på finans i en otroligt utvecklande roll? Har du viss erfarenhet av controlling sedan tidigare samt ett intresse för området? Då är detta din möjlighet. Uppdraget kommer att vara cirka 1-2 år och konsultuppdraget går via oss på Poolia, med start omgående enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ... Visa mer
Vill du arbeta affärsstödjande mot verksamhet med fokus på finans i en otroligt utvecklande roll? Har du viss erfarenhet av controlling sedan tidigare samt ett intresse för området? Då är detta din möjlighet.

Uppdraget kommer att vara cirka 1-2 år och konsultuppdraget går via oss på Poolia, med start omgående enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som controller arbetar du som konsult med ekonomistyrning, planering och uppföljning och stöttar verksamheten i ekonomiska frågor. Du är delaktig i arbetet med att upprätthålla en effektiv controllerfunktion för kunden som se till att verksamheterna levererar i enlighet med de uppsatta mål som finns.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
• Månatlig rapportering, analys och uppföljning av verksamhetensområdets resultat
• Budget och prognosarbete
• Rapportering och ekonomisk analys till ledningsgrupp
• Stötta verksamheten i ekonomiska frågor och driva frågor
• Ansvara för att verksamhetsområdet följer interna regler och policys inom ekonomiområdet
Vidare kommer du att ingår i ett team av 10 controllers som stöttar kundens olika verksamhetsområden och projekt. Som Controller kommer konsulten arbeta nära verksamhetens så väl som med övriga controllers i teamet.


Vem är du?
Du som söker har minst högskoleutbildning inom ekonomi alternativt annan relevant utbildningsbakgrund. Vi ser gärna att du har tre års erfarenhet av controlling i större organisationer (minst 1 000 anställda). Din pedagogiska förmåga är god och du har lätt för att förklara ekonomiska samband och system. Du är analytisk och van vid att strukturera stora mängder data.

Din kommunikativa förmåga är utomordentlig, du kan både förklara komplexa problem samt uttrycker dig obehindrat i svenska, både i tal och skrift. Vidare besitter du en god förmåga att ta förankrade beslut och driva frågeställningar i mål. Du bör ha mycket goda kunskaper i excel och powerpoint.


Om verksamheten
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Denna avgränsning är vår styrka och har gett oss gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid. Visa mindre

Redovisningskonsult till Checkat, möjlighet till distans!

Ansök    Jan 31    Poolia Sverige AB    Redovisningskonsult
Nu söker vi en driven, kvalificerad redovisningskonsult som vill vara med på Checkats fortsatta resa mot att digitalisera och effektivisera sina kunders bokföring. Hos Checkat blir du aldrig en i mängden! Checkat är en entreprenörsdriven och framåtsträvande byrå med hög växel på sin tillväxtresa. Tjänsten är en tillsvidareanställning direkt hos Checkat där du arbetar som konsult ut mot byråns kunder. Möjlighet till distansarbete på heltid eller deltid fi... Visa mer
Nu söker vi en driven, kvalificerad redovisningskonsult som vill vara med på Checkats fortsatta resa mot att digitalisera och effektivisera sina kunders bokföring. Hos Checkat blir du aldrig en i mängden! Checkat är en entreprenörsdriven och framåtsträvande byrå med hög växel på sin tillväxtresa.

Tjänsten är en tillsvidareanställning direkt hos Checkat där du arbetar som konsult ut mot byråns kunder. Möjlighet till distansarbete på heltid eller deltid finns för rätt person,

Om tjänsten
Checkat erbjuder en redovisningstjänst med ambition att täcka kundernas hela ekonomifunktion, allt från företagsstart till deklaration. Med omsorgsfullt utvalda samarbetspartners förser de sina kunder med de vassaste digitala arbetsverktygen som täcker hela ekonomifunktionen. Checkat jobbar kundorienterat. Som redovisningskonsult har du nära dialog med kunden och känner till deras verksamhet väl. Kunden får även en aktör att vända sig till, oavsett om det gäller ekonomiska frågor eller frågor gällande ekonomisystemet.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Genom din kunskap och ditt engagemang hjälper du Checkats kunder att optimera sin verksamhet för ökad lönsamhet och förståelse för frågor som rör ekonomi. Med ett proaktivt förhållningsätt och en god förståelse för kundernas verksamhet ger du stöd och rådgivning, genom fysiska och digitala möten. För dig som är driven och ambitiös finns stora utvecklingsmöjligheter.

I rollen förväntas du att självständigt och med trygghet ansvara för:
• Bokslut
• Årsredovisningar
• Deklarationer
• Rådgivning

Vem är du?
Som redovisningskonsult hos Checkat har du en omväxlande och självständig roll vilket kräver engagemang och initiativförmåga. En kommunikativ ådra samt lyhördhet passar väl in då du via fysiska såväl som digitala möten har mycket kontakt med det värdefullaste Checkat har, sina kunder.

Du som söker har goda kunskaper inom redovisningsområdet och en god förmåga att sätta dig in i flera olika bolags verksamheter, vilket du med fördel förvärvat genom arbete på redovisningsbyrå. Vidare behöver du vara så pass trygg och senior i din roll som redovisningskonsult att du kan ge råd och tips för att stötta dina kunder och proaktivt hjälpa dem utveckla sina verksamheter.

Om verksamheten
Checkat är en digital redovisningsbyrå i Linköping med fokus på rapporter och rådgivning. Utöver moderna IT-lösningar får kunden en personlig ekonomikonsult som brinner för att optimera kundens verksamhet för ökad lönsamhet och förståelse för den interna ekonomin. Hos Checkat får även små företag hjälp med budget och uppföljning. Läs mer om företaget på: https://www.checkat.se/ Visa mindre

Ekonom till Swedavias ekonomisupport i Norrköping!

Ansök    Jan 20    Poolia Sverige AB    Redovisningsekonom
Är du en driven och strukturerad ekonom som är på jakt efter nästa utmaning? Har du erfarenhet av att ha arbetat med ekonomi, affärssystem och leverantörsreskontra? Då kan vi erbjuda dig chansen att arbeta inom Swedavia - ett innovativt, engagerande och nytänkande företag som ständigt strävar efter utveckling och förbättring i syfte att vara en internationell förebild inom hållbarhet och tillväxt! Vi på Poolia söker dig som vill arbeta som ekonom inom Swe... Visa mer
Är du en driven och strukturerad ekonom som är på jakt efter nästa utmaning? Har du erfarenhet av att ha arbetat med ekonomi, affärssystem och leverantörsreskontra? Då kan vi erbjuda dig chansen att arbeta inom Swedavia - ett innovativt, engagerande och nytänkande företag som ständigt strävar efter utveckling och förbättring i syfte att vara en internationell förebild inom hållbarhet och tillväxt!

Vi på Poolia söker dig som vill arbeta som ekonom inom Swedavias ekonomisupport, med fokus på leverantörsreskontra. Tjänsten är ett konsultuppdrag och sträcker sig över en sex månaders period med chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!



Om tjänsten
Swedavia söker just nu en ekonom som kan stötta i arbetet med införandet av företagets nya inköpsprocess. Uppdraget är därför kort och intensivt. Som ekonom inom Swedavias ekonomisupport supportar du verksamheten med hantering av löpande arbete inom leverantörsreskontra. Tjänsten innefattar en variation av arbetsuppgifter inom ekonomispektrat, däribland:
- Kund och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- Faktureringar
- Regelbundna avstämningar

Swedavias ekonomisupport med placering i Norrköping består av fyra grupper: Leverantörsreskontra, Kundreskontra & Fakturering, Trafikfakturering och Redovisning och utgör ett viktigt och effektivt stöd till Swedavias övriga verksamhet. Ekonomiarbete vid Ekonomisupport och inom Swedavia kännetecknas av hög kvalitet och skapar förutsättningar för att följa upp och nå uppsatta mål.


Vem är du?
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av ekonomiarbete i liknande roller. Du har även erfarenhet av arbete i olika affärssystem samt med leverantörsreskontra. Dessutom är det meriterande med erfarenhet av leverantörsfakturor i ett elektroniskt flöde.

För att trivas i rollen är du som person ansvarstagande och noggrann, samt arbetar på ett strukturerat sätt. Utöver detta så trivs du med att arbeta i team, är kommunikativ och duktig på att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Om verksamheten
Som konsult blir du anställd via oss på Poolia. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Excelfantast med analyskunskaper och servicekänsla!

Ansök    Feb 16    Poolia Sverige AB    Logistiker
Till vårt lilla och kompetenta team söker vi dig som är en mästare på att optimera våra storkunders avtal genom dina skickliga analyser av mängddata. Med hjälp av datan ger du våra kunder Sveriges bästa service och hjälper våra dem att spara pengar samtidigt som du gör en insats för vår miljö. Är du dessutom en ödmjuk teamspelare som vill göra skillnad kan det vara dig vi letat efter. Låter det intressant? Läs vidare och sök redan idag, dina kollegor vänta... Visa mer
Till vårt lilla och kompetenta team söker vi dig som är en mästare på att optimera våra storkunders avtal genom dina skickliga analyser av mängddata. Med hjälp av datan ger du våra kunder Sveriges bästa service och hjälper våra dem att spara pengar samtidigt som du gör en insats för vår miljö. Är du dessutom en ödmjuk teamspelare som vill göra skillnad kan det vara dig vi letat efter.
Låter det intressant? Läs vidare och sök redan idag, dina kollegor väntar på dig!

Om tjänsten
Colmec skall vara den mest attraktiva och naturliga partnern för distribution av Lastvagnsdäck och Bussdäck, genom effektiva distributionskanaler, högt tekniskt kunnande, avancerad egen LV-regummering och ekonomiskt fördelaktiga alternativ.

Du kommer att ingå i en grupp om tre personer som arbetar nära varandra. Gruppen ansvarar för företagets storkundsavtal. Mätpunkterna du tar fram med dina kollegor sammanställs i ett mjukvarubaserat system och data hämtas därefter ut i excelark, som sedan ska struktureras, sammanställas och analyseras. Underlaget resulterar därefter i beslut gällande vilka typer av däck och vilket antal som ska skickas till kund.

Du arbetar således med Excel Microsoft 365, där exempelvis pivottabeller och formelsammanställningar är vanligt förekommande uppgifter. Nedan kan du se vad vi önskar att du hjälper oss med:

• Kundkontakt/support per telefon och mail
• Ordermottagning-delning av hjul i affärssystem Jeeves
• Sammanställa och fakturera kunder enligt avtal
• Planering av hjulskiften
• Hantering/analys/optimering av insamlad mängddata
• In-ut leveranser av hjul
• Prognos utleverans av hjul
• Estimering av hjulbehov
• Mönsterdjup och däcktryck
• Hjulstatuskontrollistor
• Hjulskifteslistor
• Slitagevariabler
• Skadestatistik
• Förtida avmontage av hjul
• Presentera försäljningsstatistik
• Registrera fordon och avtalstariffer
• KPI av kundavtal
• Delta i kundunika utbildningar
• Skapa Formulär Microsoft 365


Vem är du?
För att lyckas i jobbet tror vi att du har en bakgrund inom logistik, statistik, produktionsplanering eller liknande samt en för uppgiften adekvat utbildning. Du får positiva pulspåslag av att jobba i excel och skapar med lätthet formulär och pivottabeller. Du har mångårig erfarenhet av analys av mängddata och konvertera den till nytta för dina kunder. Du är nyfiken och vågar fråga när du inte förstår och drar dig inte för att prioritera om när det behövs.

Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta [email protected].
Själva ansökan vill vi dock att du skickar in via länken.

Rekryteringen sker löpande och kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag, ser fram emot att höra av dig!

Om verksamheten
Colmec AB är marknadsledande i Sverige vad avser regummering av Lastvagnsdäck och Bussdäck. Vårt varumärke BOSS har den största volymen av samtliga Lastvagnsdäck och Bussdäck på den svenska marknaden. Colmec bedriver verksamhet i Sverige och Polen, med egna produktionsanläggningar i båda länderna. Vi är dessutom verksamma i Norge, Danmark och Finland. Colmec har total 380 anställda i koncernen och omsatte 2018 730 miljoner SEK, före koncernelimineringar.

Colmec skall vara den mest attraktiva och naturliga partnern för distribution av Lastvagnsdäck och Bussdäck, genom effektiva distributionskanaler, högt tekniskt kunnande, avancerad egen LV-regummering och ekonomiskt fördelaktiga alternativ. Visa mindre